V KNJIŽNI OBLIKI SO IZŠLE NASLEDNJE PRAVLJICE
iz Vilinska dežele:

 

IZ PREJŠNJIH OBDOBIJ (dobite jih samo v knjižnicah):

Slikovni material posameznih pravljic si lahko ogledate v galeriji.

Na odru s predstavo
zaživi pravljica skrita v
besedah in stavkih,
pospravljena v knjigo...

Ob izdelovanju
lutk in scenografije zgradim zgodbo, ki kasneje,
ko pravljica kot predstava
skozi nastope dozori,
izide kot slikanica.

Pravljični junaki iz slikanice
oživijo kot igralci iz pravljične dežele.

 

MNENJE O PRAVLJIČNEM ROMANU MAVRIČNI SVET LJUBEZNI
AVTORICE JANE STRŽINAR S STALIŠČA LADINSKEGA
KNJIŽNIČARSTVA IN BIBLIOPEDAGOGIKE

Pravljični roman je v resnici namenjen malim in odraslim otrokom, kot je
avtorica zapisala v podnaslovu. Primeren je otrokom v t.i. pravljičnem
obdobju (od predbralnega obdobja do 9. leta starosti). Starši in učitelji
ga jim lahko berejo v nadaljevanjih, se pogovarjajo o prebranem, ter doživljanje posameznih pravljic oz. segmentov poglabljajo in razširjajo
z domišljijskimi, verbalnimi, likovnimi, glasbenimi in drugimi dejavnostmi
otrok. Posebno doživetje bo, če bodo otroci katero od pravljic iz
Mavričnega sveta ljubezni spoznali kot lutkovno predstavo in pravljiča-
rko Jano Stržinar povabili v svoj vrtec oz. šolo. Otroci bodo tako poglo-
bili doživljanje pravljice, obenem pa jo bodo spoznali v knjigi in v lutko-
vnem gledališču, kar jim bo obenem omogočilo spoznavanje dveh razli-
čnih medijev oziroma različnih načinov posredovanja iste vsebine.

Primeren je za otroke stare 10 let in več, ki bodo z učinkovitim učitelje-
vim pojasnilom segli po Mavričnem svetu ljubezni ne le zaradi ekološke sporočilnosti, ampak tudi zaradi pravljičnosti, ki je še kako magična,
čeprav jo na videz odklanjajo. Spoznali bodo drugačno, avtoričino izvi-
rno razumevanje in ubesedenje življenja ter celostno izpovedovanje
sveta. To pa ni samo privlačno, ampak tudi vzpodbudno za učence na predmetni stopnji, da tudi sami v različnih projektih, literarnih, lutkovnih
in drugih krožkih ustvarjajo kaj podobnega. In če pri tem povabijo avto-
rico z njenimi potujočimi lutkami in predstavami na šolo, bo motivacija
za branje in poustvarjanje še močnejša. Pravljičarko in lutkarico bodo
lahko marsikaj vprašali, izmenjali z njo misli in poizvedeli o skrivnostih
njenega vsestranskega ustvarjanja, saj sama ustvarja pravljice, lutke,
sceno…

Še prav posebej želim poudariti motivacijsko vlogo pričujočega bese-
dila, ne le na področju ekologije, temveč tudi na področju domišljijske-
ga, pravljičnega, literarnega, lutkovnega, gledališkega ustvarjanja. S to
knjigo se namreč lahko osmislijo ekološki projekti na šoli, na razredni in
na predmetni stopnji. Učenci jo lahko berejo v bralnem klubu ali v okviru tekmovanja za bralno značko, primerjajo jo lahko s pravljičnimi romani
drugih avtorjev. Pod učiteljevim mentorskim vodstvom se lahko osnu-
jejo in razvijejo različne dejavnosti, delavnice in projekti, ki so lahko podoživljanje avtoričinega romana, lahko pa prerastejo v ustvarjanje
ter upodabljanje lastnih domišljijskih svetov in v raziskovanje pravlji-
čnega. Pri tem nastajajo izvirni izdelki učencev, razstave, predstave…
Prav ta motivacijska moč knjige, da spodbudi učence k lastnemu (po)ustvarjanju, se mi torej zdi ključna za priporočilo knjige kot stroko-
vnega vzgojnega pripomočka.

Knjižnica Otona Župančiča - enota PIONIRSKA KNJIŽNICA,
podpredsednica Bralne značke pri ZPMS, Tilka Jamnik

NEŽA MAURER - VZGOJNI IN IZOBRAŽEVALNI ELEMENTI V KNJIGI "MAVRIČNI SVET LJUBEZNI"

Dosti govorimo o nujnosti sožitja z naravo in ohranjanju le-te. Saj je
svet naš dom – in najbrž bo človeštvu še dolgo edini. Ustanavljamo
celo odbore, združujemo se v skupine, pišemo članke – vse za odrasle.
A tu so še otroci – bodoči odrasli – in nujno je, da mislimo tudi nanje.
Vzgajati jih začnemo tako rekoč ob rojstvu – in tudi pravilen odnos do
vsega živega in neživega na Zemlji jim je treba začeti vcepljati čim prej. Nekateri starši še sami ne vedo kako…Celo marsikateri učitelj in vzgo-
jitelj je v zadregi. Televizija zelo hitro menjava podobe in sporočila in
sporočilo mora biti podano umetniško, na način, ki je otrokom blizu, če
hočemo, da vzgojna poanta otroka pritegne in mu ostane v duši. Radio
otroci zelo malo poslušajo, torej prevzamejo knjige tudi na tem podro-
čju odločilno vlogo. Slikanice lahko otroci pregledujejo že od najranejših
let, po debelejših knjigah pa otroci le z bojaznijo in redko posegajo, pa
četudi so v njih živo, nazorno, privlačno in pravljično zapisane pripovedi. Takšne knjige pretežno prebirajo starši, vzgojitelji, učitelji – otrokom ali
pa zase, da potem zgodbe otrokom prosto pripovedujejo. Knjiga Pika-
polonica na prašni cesti /več avtorjev/ je že ena takšnih dobrih, vzgo-
jnih za odnos mladih bralcev do naše edine Zemlje. /Bila je deležna
dosti medijske pozornosti./

Tokrat pa sem se ustavila ob knjigi MAVRIČNI SVET LJUBEZNI /avtorica
Jana Stržinar/, ki v izrazito sodobne pravljice o čarovnicah, škratih in
drugih čarobnih bitjih vnaša sedanjo onesnaženo, izkoriščano, razvre-
dnoteno naravo. Škratje, ki so že po ljudskih izročilih bili varuhi podze-
mnih jam, dreves, pa tudi rudnin – dobijo v njenih delih spet novo
vlogo: Makov škrat varuje mak, Mavrični škrat skrbi za mavrico in jo
barva; tudi nagajivi Hudokrit ima svoje posebne naloge…
V starih pravljicah so čarovnice skoraj vedno bile zlobne – takšne so
tudi na začetku knjige MAVRIČNI SVET LJUBEZNI. Potem pa druga za
drugo spoznavajo, da so plemenitost, dobrota, ljubezen, delavnost
večje vrednote kot zloba, ki le uničuje svet.
Čarovnica Zelena ga hoče ohranjati…

Knjiga privlačno, nazorno popisuje dolgo, težavno, zapleteno pot od
nekdanje vloge čarovnic nazaj k dobremu. Najteže je seveda prvi,
Modri – kajti kasneje, ko jih je več, ko že imajo del lepega čistega sve-
ta, steče življenje mnogo laže. Spomnijo se svoje prvotne vloge, da je
njihova naloga raziskovati skrivnosti narave in ohranjati njeno lepoto.
Vsaka od dobrih čarovnic, doda svoj delež, prevzame svoj del dolžnosti
pri izgradnji novega lepšega in bolj humanega sveta. /Tako bo tudi pri
ljudeh./ Pomembno vlogo v romanu ima tudi morska Kapljica, kot simbol minljivost, ki povezuje pravljični svet z morjem in ljudmi. Ti dobri, pravlji-
čni junaki so /in bodo/ otrokom še toliko bolj privlačni – torej toliko odlo-
čilnejši pri vzgoji za ohranjanje narave – tudi zato, ker jih je mnogo
šolarjev in cicibanov že spoznalo "v živo" na njenih pravljičnih predsta-
vah ob obisku
MAVRIČNEGA GLEDALIŠČA iste avtorice - Jane Stržinar.
Tudi televizija je že večkrat prenašala njene pravljične predstave.
Knjiga Mavrični svet ljubezni je polna zdravih primerov enakovrednega
sožitja z naravo in sočlovekom in vsak vzgojitelj in učitelj bo lahko v
njej našel nekaj zase in jo obdelal za določeno šolsko stopnjo.
Spolno odgovornostjo jo priporočam kot strokovni vzgojni pripomoček.

<< Nazaj